Geef jouw artikel een Vinted boost: mijn review
Dit is wat er gebeurd na een Vinted boost: mijn review
Artikelen boosten
De afgelopen week probeerde ik het nogmaals uit om internationale boosts die drie dagen lang duurde te kopen. Dit had ik uitgeprobeerd voor zes items: waarvan er vier populaire merkkleding items, één ketting van een populair merk en één kledingstuk dat merkloos was. De artikelen waren geprijsd tussen de €15 en €50 bij het uploaden.
Boost prijzen
Voor deze zes artikelen werd de boost prijs betaald door de eerste prijs die je instelt tijdens het uploaden. De prijs om mijn artikelen te boosten lag tussen de €1,20 en €1,50 per item. Je moet goed nadenken over de prijs wanneer je een kledingstuk upload. Zodra je een prijs hebt verlaagd van een geüpload artikel kan je hem niet verhogen zodra een item geboost is. Vinted raad zelf aan om korting te geven aan het artikel dat een boost heeft gekregen. Dit doe je gewoon door de prijs iets te verlagen. Dit werkt het beste als mensen al het artikel geliket hebben. Dan ontvangen ze namelijk een notificatie wanneer de prijs verlaagd is.
Statistieken
Wanneer je een boost activeert kun je de statistieken bijhouden hoeveel mensen het artikel hebben gezien, bekeken en geliket. Ik zag in de statistieken dat mijn artikelen tussen de 3800 en 7400 keer voorbij de feed was gekomen. Mijn artikelen waren tussen de 85 en 135 keer bekeken. Totaal kregen mijn artikelen samen 84 likes. Tijdens de drie dagen van het boosten kreeg ik er twee volgers bij. De statistieken zijn wel prima om te zien maar uiteindelijk is mijn doel van de boosts om zo snel mogelijk mijn kleding te verkopen.
Artikel boosten of in de etalage zetten?
Eerder schreef ik al een review om het verschil uit te leggen tussen kledingstukken boosten in de etalage te zetten. Om zo snel mogelijk jouw kleding te verkopen is het goed om te begrijpen wat de verschillen zijn. Klik hier voor mijn andere review:
https://www.vintageverkopen.nl/blog/jouw-vinted-shop-in-de-etalage-zetten-of-boosten-mijn-review
Hoe verliep het boosten?
Binnen de periode van drie dagen waren er in totaal twee kledingstukken en één ketting verkocht. Waarvan twee artikelen die binnen één dag verkocht werden. Twee andere artikelen waren de dag na de boost verkocht als bundel. Het enigste artikel dat niet werd verkocht was het merkloze kledingstuk. Ik denk dat door de promotie van de boosts ook mijn andere artikelen die niet heel populair en geen boost hadden sneller werden verkochten.
Tot slot
Uit mijn ervaring vind ik een artikel boosten alleen aan te raden wanneer je populaire merkartikelen verkoopt. Let hierbij ook op dat een artikel een populaire stijl of trend volgt. Een boost werkt het beste wanneer je tijdens de boost periode de prijs meerdere keren verlaagd met bijv. een paar euro. Wanneer je korting geeft krijgen de mensen die het artikel hebben geliket meerdere notificaties en creëer je een hype.
Ook relevant
Ook interessant


